{jcomments off}

July 13

St. Augustine (Florida) to Orlando (Florida) door Hans

Ja hoor. Eindelijk is het zover. Op weg nar Orlando. Naar het vermaak in de pretparken. Waar iedereen naar uitkijkt en sommige tegenop zien. Maar eerst ontbijten in het hotel. Goed ontbijt, niet luxe, maar voldoende voeding. De auto volgooien met de bagage, de TomTom ingesteld en go. Geen toeristische routes, de snelste weg. En dus zijn we binnen 2 uur bij ons eerste hotel, Loews Royal Pacific Resort, een van de hotels van Universal Orlando.  Mooi hotel waar we 6 jaar geleden ook al met genoegen hadden vertoefd. Het uitladen van de bagage en het inchecken gaat razend snel. De entreetickets kunnen we snel aanmaken inclusief de Express tickets met onduidelijke foto’s. Bagage kunnen we achterlaten bij de Luggage Service en we are ready. We hadden gehoopt om een uur of 2 het park in te kunnen maar we waren om 12 uur er dus al klaar voor. Stukje lopen in de warmte naar de CityWalk en vervolgens naar het eerste park, Universal Studios.

IMG 3425

IMG 3013

IMG 3017

De eerste attractie werd Despicable Me Minion Mayhem, een 3D film met speciale effecten.

IMG 2982

Volgende de Rip Ride Rock It. Dit is een achtbaan die recht omhoog gaat en daarna een steile afdaling. Vooraf kan je kiezen welke muziek je bij de ride wilt horen. Hans had het geluk een Amerikaan naast hem te hebben die de hele rit “Awesome” aan het roepen was en de rit afsloot met een high five. Vervolgens nog heel veel attracties gedaan. Transformers, Shrek 4D, Mummy, Terminator 2, ET, Simpsons, Men in Black, Horror Make Up Show (erg komisch) en Fear Factor Live. Het is ‘s middags wel gaan regenen maar dat mag de pret niet drukken.

IMG 3029

Als laatste hadden we Harry Potter bewaard. In 2010 waren 4 van ons naar Harry Potter geweest in het andere park, Island Of Adventure. Daar is Hogsmeade te vinden. Dat was al heel erg leuk. Ze hebben nu in het Universal Studios park een tweede Harry Potter gebied gemaakt. Er staan een paar gebouwen met o.a. een kopie van Kings Cross Station. Er staat ook de magische bus uit de Harry Potter films.

IMG 3075

Er is een doorgang waar niets is aangegeven. Als je deze doorgaat kom je in een hele andere wereld terecht, de wereld van Harry Potter. Ongelofelijk wat ze er van gemaakt hebben. Je bent echt in Diagon Alley (Wegisweg). Je ziet al snel de Gringotts Bank waar een aardige attractie gemaakt is.

IMG 3106

Aan het begin is een deur met daarop Leaky Cauldron. Even naar binnen kijken. Een eetgelegenheid geheel in de Harry Potter stijl en met gerechten en drinken bekend uit de boeken en films.

IMG 3100

Uiteraard moeten we daar gaan eten. Het werd voor 5 man Fish & Chips en voor 1 een kipburger. We durfden ons niet aan de echt bijzondere dingen te wagen. Wel met drinken.

IMG 3088

Bas, Daphne en Hans durfden het Butterbeer wel aan. De andere 3 kozen voor andere exotische dranken. Het Butterbeer is geen bier, geen alcohol. Het smaakt naar karamel en heeft een zeer stevige schuimkraag die niet verdwijnt. Iedere keer laat deze zijn sporen na.

IMG 3093

Het eten is heerlijk en natuurlijk de sfeer helemaal geweldig.

IMG 3091

Na het eten verder Diagon Alley bekeken.

IMG 3130

Er is ook een winkel die net als in de films alleen maar toverstafjes verkoopt, Ollivander’s. Ze hebben er heel veel.

IMG 3112

IMG 3115

IMG 3116

Ze hebben ook interactieve toverstokjes. Hiermee kan je ‘echt’ toveren in beide Harry Potter gebieden. De keuzes waren moeilijk maar na een dik half uur hebben we er in totaal 5 gekocht. Wilma en Hans doen wel samen met 1 stokje. Tijd voor de Gringotts Bank attractie genaamd Escape from Gringotts, een achtbaan/simulator.

IMG 3128

20160713 203620

Uiteraard in 4D. Eerst loop je door de bank heen. Enorm mooi gemaakt. Daarna ga je met de lift heel ver onder de grond en daar beleef je het avontuur. Na dit overleeft te hebben gaan we naar Kings Cross om met de trein, de Hogwarts Express, naar Hogsmeade in het andere park te reizen. Het nagebouwde station is echt groot en ziet er ook weer geweldig uit.

IMG 3140

Je moet ook door de muur rennen om op het speciale perron te komen vanwaar je op de Hogwarts Express stapt.

Het is ons allemaal gelukt.

We kunnen al snel in de trein stappen. We hebben onze eigen coupe. De trein vertrekt direct. Tijdens de reis spelen zich vreemde dingen af op de gang. We horen de stemmen van Harry, Ron en Hermoine. Er verschijnt ook een Dementor, maar die wordt gelukkig verdreven door Harry en de zijne. Pfoei. Uiteindelijk komen we in Hogsmeade aan.

IMG 3162

Het is kwart voor tien en we besluiten dat het voor vandaag wel genoeg is. We hebben op de eerste dag veel meer kunnen doen dan we hadden gedacht. Met onze laatste krachten gaan we naar de boot die ons naar het hotel brengt. Naar bed. De volgende morgen moeten we al weer om 7 uur voor de poort staan bij Island of Adventure.